dimarts, 1 de desembre del 2015

Cous cous de verdures i formatge de cabra



Qui no s'ha endut mai un tupper a la uni o a la feina? Jo ho faig constantment i per això m'encanta trobar receptes que no quedin com una merda quan les escalfes al microones.

Així que quan vaig descobrir que la Mònica Escudero (col·laboradora del meu adorat El Comidista) treia el llibre "A vueltas con la tartera" me'l vaig comprar al moment, en aquest minillibre tenim receptes pensades per portar al tupper i ordenades per estacions de l'any. Molt pràctic i molt bo, comprovat!

Aquest cous cous és una de les receptes del llibre, està posat a la primavera però jo el faig tot l'any, a l'estiu el prenc fred i a l'hivern l'escalfo! És ideal si teniu les típiques verdures a la nevera que tenen un peu a l'altre barri i no sabeu què fer-ne. Proveu de fer la vinagreta perquè la combinació queda genial :)


Cous cous de verdures i formatge de cabra
*Extreta de A vueltas con la tartera
*Per a 2 persones

1 got de caldo o aigua
1 got de cous cous
1/2 carbassó
1/4 albergínia
1/2 ceba
Formatge de cabra


Posem el caldo o l'aigua al foc, quan arrenqui el bull retirem i hi afegim el cous cous; remenem una mica i deixem reposar tapat uns 3 minuts. Passat aquest temps li posem un raig d'oli o una nou de mantega i separem bé els grans amb una forquilla, integrant bé el greix.
Tallem les verdures a daus més o menys iguals i les fem a la planxa amb un rajolí d'oli, les mesclem amb el cous cous.

Vinagreta:
1/2 llima
oli
pebre negra
sal
farigola

Mesclem tots els ingredients, tot fent una emulsió i l'afegim al cous cous, remenem bé. Per acabar podem passar el formatge de cabra per la planxa o bé fer-ne "molles" i mesclar-ho amb el cous cous. Ja el tenim llest!


Bon profit!

Laura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada