dilluns, 29 de juny del 2015

DE PINGONEO: Suculent



Suculent...mmmmmmmmm

No només és un adjectiu molt suggerent sinó que també és el nom d'aquest restaurant del que, molt probablement, ja haureu sentit a parlar que es troba en plena Rambla del Raval.
Doncs bé, aquí és on vaig anar dissabte passat a celebrar un gran esdeveniment mundial: el meu aniversari!!! I com que el meu pare sap que poques coses m'agraden més que jalar va moure alguns fils per no només menjar, sinó tenir una experiència molt especial.

La barra
Resulta que un dels socis d'aquest local, en Xavier, és conegut del meu pare (l'altre dels socis és ni més ni menys que Carles Abellan). El local és molt mono, modern però acollidor amb una barra més informal. Però aquí no és on vam menjar nosaltres... la nostra taula estava en una sala a dins de la cuina, que només hi pots accedir prement un botó secret que obre una paret que resulta ser una porta!!

Entrada a la Sala Freda
 Aquest racó tan peculiar s'anomena Sala Freda i està decorada com si fos una part més de la cuina, amb rajola blanca, estris de tot tipus, la nevera on guarden els vins...et dona la sensació d'estar en un annex de la cuina però amb la calidesa que li dona una preciosa taula de fusta per 4 comensals.


Però amb el que flipes ja del tot és amb una finestra gegant de color blanc en una de les parets, que quan prems un interruptor es torna transparent i pots veure en viu i en directe què està passant a la cuina!! (Cal puntualitzar que ells també et veuen a tu...jajaja)


Mirant la carta jo me l'hagués demanat tota, sempre tinc el mateix problema i és que ho provaria TOT!! Per sort en Xavier va ser molt amable i ens va ajudar, va explicar-nos que ells feien la cuina de tota la vida però aplicant-li les tècniques més modernes (el cap de cuina, Toni Romero, va treballar 3 anys al Bulli), la seva recomanació era demanar una de les "olles" que són un passeig per tota la carta, amb alguns entrants, plats de cullera i postres. La va clavar. A més, vam poder tastar un vi que no es pot comprar en lloc, només el pots degustar en els restaurants d'en Carles Abellan ja que el produeix ell a unes bodegues de Tremp, estava boníssim!


Podria entretenir-me a comentar cada plat perquè la veritat és que tots em van encantar, però igual se m'acabaria la bateria del portàtil...els que jo destacaria són les croquetes de cua de vaca i trompetes de la mort, súper cremoses, el ceviche de gambetes,  el tomàquet amb llengua, mai havia tastat la llengua i va ser sorprenentment agradablela tripa de bacallà que a la resta de comensals no va entusiasmar però a mi em va agradar molt...es desfeia a la boca (mmmm!), i dels postres l'arròs amb llet de coco i mango per treure's el barret! Aquest estiu vaig a Tailàndia i ja estic desitjant poder menjar-ho allà :)

Vaig fer fotografies de cada plat perquè eren preciosos i perquè us agafin ganes d'anar-hi!

Croquetes de cua de vaca vella amb trompetes de la mort // Seitons marinats amb raspa

Brandada de bacallà amb olivada dolça



Ceviche de gambeta vermella 
Tomàquet amb moixama, llengua de bou i ametlles

Ajoblanco amb sardina fumada i ous de truita


Tripa de bacallà guisada amb porros joves i all negre

Rajada a la mantega negra
Llom de tonyina vermella a la brasa amb emulsió de pinyons
Cua de vaca vella amb moniato i formatge ratllat
Arròs amb llet de coco, mango, llima i xile

Pastís de formatge brie a la vainilla de Tahití i geleé de moscatell

Amb el cafè ens van portar uns cruixents de cereals amb xocolata blanca i fruits vermells que ja van ser el remate final...

Per últim destacar l'amabilitat de tothom de sala i del Xavier, ens vam sentir molt a gust i vam menjar com reis! Va ser una experiència genial i súper diferent...Ben segur que hi tornaré...qui s'apunta? :)

Tallat amb roques de cereals, xocolata blanca i fruits vermells

 Us podeu descarregar la seva carta aquí.





SUCULENT Casa de menjars
Rambla del Raval, 43 (Barcelona)
De dimecres a diumenge de 13h a 16h i de 20h a 23:30h
http://suculent.com/suculent/

Metro: Liceu (L3)/Sant Antoni (L2)

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada