dilluns, 30 de març del 2015

DE PINGONEO: La Pubilla


Quan dimecres passat vaig veure que el cel es tornava en Mordor i que jo no portava paraigües, pensava que el meu humor del dia ja estava sentenciat. Però no! De sobte vaig recordar que anava a dinar a la Pubilla i em va envaïr la joia! Tot just davant del Mercat de la Llibertat, al barri de Gràcia, on es podia veure als cuiners sortint de la cuina i tornant del mercat ben carregats, més fresc impossible!

Vam anar a fer el menú migdia, a triar: 3 primers, 3 segons i 3 postres (inclou pa, beguda i cafè) per 14 euros
Recomano reservar ja que tot i arribar a les 13:30 vam haver de menjar a la barra perquè estava tot reservat per les 14h. De totes maneres menjar a la barra també té la seva gràcia :)

El cambrer, molt amable i simpàtic, ens va recomanar demanar un plat de cada i anar fent rotacions, ja que érem 3 comensals i valia la pena tastar-ho tot. Li vam fer cas.

Primers plats
Patates amanides amb vinagreta de sardina fumada
Em van agradar molt els tres, a mi personalment em va encantar la cassoleta de mongetes, amb el dia que feia entrava sola! Les patates estaven perfectament amanides i amb molt de gust, i els escalivats també estupends.


Cassoleta de mongeta de Santa Pau amb col i xistorra

Timbal d'escalivats amb mató especiat
Segons plats

Rajada amb carbassons farcits
De la segona tanda em quedo amb el cap de llom, el punt de cocció era absolutament perfecte, es desfeia al tallar-lo de lo melós que estava! I la combinació amb la carbassa i el formatge de tupí...uffffff

La rajada feia anys que no la menjava, m'agrada perquè la carn és de textura més dura (com ara el rap) i amb els carbassons i la salseta quedava molt bé. El punt de cocció també era excel·lent.


Cap de llom amb carbassa i tupí
L'estofat també venia molt de gust veient com plovia fora, de tots els plats potser és el que menys sobresurt però em va fer il·lusió provar les nyàmeres (tupinambo en castellà) per primera vegada, que són un tipus de patata/nap originari d'Amèrica del Nord.

Estofat de vedella amb nyàmeres de la Cerdanya

Postres
Maduixes amb nata
En aquest punt jo ja hagués pogut parar de menjar perquè estava ben tipa, però les postres no es perdonen mai!!!
Tenien les clàssiques maduixes amb nata, el clàssic tiramisú (casolà) que em va encantar i la sopa de xocolata blanca i pinya que casi em posa els ulls en blanc! És molt difícil fer postres amb xocolata blanca i que no et quedi massa dolç o embafador i amb aquesta sopeta ho van aconseguir.

Sopa de xocolata blanca i pinya

Tiramisú
En resum, és casi obligatori anar a fer el menú. Li vam fer un cop d'ull a la carta i tenia molt bona pinta però el preu és més elevat que el menú així que trieu conforme la vostra butxaca! També fan esmorzars de forquilla, així que em queda pendent...algún voluntari? :D


La Pubilla
Plaça de la Llibertat, 23 (Barcelona)
93 218 29 94


De dilluns a dijous de 6h-00:30h
Divendres de 6h-3h
Dissabte de 7h a 3h
Diumenge de 8h a 00:30h

Metro:Fontana/Diagonal (L3)
FGC: Gràcia

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada