dissabte, 13 de desembre del 2014

Culleretes de xocolata


Oh no, comença la temporada d'amics invisibles...

Oh no, no tinc ni p*** idea de què regalar...

Oh no, no tinc diners però vull quedar bé...

No passa res!!! Aquí estic jo per donar-vos un cop de mà i que no quedeu fatal comprant qualsevol parida a última hora! En els propers dies aniré penjant idees perquè aquests nadals pugueu fer regals originals i, a poder ser, reutilitzant coses que tinguem per casa!

El que avui us proposo és una tassa acompanyada d'una cullereta amb xocolata, el kit perfecte per fer-te una xocolata calenta aquest hivern!
Per començar només necessitarem comprar una tassa, la que més ens agradi. La meva me la va regalar una de les meves millors amigues quan va tornar d'un erasmus a Nantes (França). I m'encanta!

Per fer les culleretes jo he comprat aquestes de fusta a La Bolsera (adoro aquesta botiga) però es pot fer servir qualsevol. 
Necessitarem xocolata de bona qualitat (en la mesura que sigui possible) i només cal desfer-la al bany maria o al microones, omplir els motlles de silicona i clavar-hi les culleretes. Deixem assecar, jo m'he ajudat d'uns llibres perquè quedin rectes. Podem afegir un toc diferent com una mica de sucre amb vainillacanyella o flor de sal però millor quan estigui mig endurit, d'aquesta manera no s'enfonsarà i quedarà a la superfície. Si no heu tastat mai la xocolata amb sal ja és hora! És espectacular!!



Un cop endurit retirem les càpsules del motlle i ja està! Oi que és fàcil?? :)
Si no voleu fer servir culleretes de fusta podeu agafar una de metàl·lica i omplir-la com la de la foto, en comptes de clavar-la.


Per fer la xocolata calenta només cal fer bullir llet (o meitat de llet i meitat de nata, versió més marrana) i remenar la cullereta fins que es dissolgui la xocolata. Jo me l'estic bevent conforme escric i és boníssim! 


NOTES
*Si foneu la xocolata al microones aneu amb ull! Millor fer-ho en períodes curts de temps (uns 30 segons) per evitar que es cremi.
*El millor motlle que podeu fer servir és de silicona, desemmotllen amb molta facilitat i els trobareu a qualsevol botiga d'articles de cuina. Jo he utilitzat un amb forma de cor i els que vaig fer servir per preparar els Bombons de gorgonzola amb peres.
*Si sou intolerants a la lactosa substituïu la llet per una apte.
*Per presenta el regal ben mono es pot lligar la cullera a la tassa amb una cinta i posar-ho tot dins una bosseta de plàstic transparent perquè sigui més higiènic. L'altra opció és posar vàries culleres dins un pot de vidre, per exemple reutilitzant un pot de cigrons.



Espero que us inspiri perquè feu uns regals collonuts!

Laura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada