dimecres, 26 de novembre del 2014

Cheesecake de canyella i poma caramel·litzada + experiència WWOOFing


[Hola em dic Laura i  m'agrada MOLT el cheesecake (ara tots dieu: Hola Laura!!). Quan vaig a un restaurant i el veig a la carta de postres ja tremolo, l'haig de demanar!! Encara que estigui tipa, encara que n'hagi menjat per esmorzar, encara que m'hagin diagnosticat diabetis.....em fa oblidar qualsevol altra cosa que hi hagi a la carta, a vosaltres no us passa? Demano ajuda mèdica?..........bff és igual, crec que seguiré menjant-ne fins quedar-me cega.]

Això és més o menys el que diria si existís un grup de suport per persones engolidores de pastissos, alguna cosa com Golafres Anònims... si casualment coneixeu una organització semblant em podeu enviar un mail, jo i els meus nivells de sucre en sang us ho agrairem eternament :)

Crec que no us ho havia explicat però vaig estar treballant a una granja a Anglaterra durant aquest estiu. Concretament a Purton House Organics, a prop de Bristol; estava en un dels pobles més macos i autèntics que he vist mai; si us dic que us imagineu un poble campestre anglès probablement seria igual que Purton. Tot verd, ple de gent rossa i amb olor a estiercol natura... Bucòlic! a part aquesta granja té un encant especial, només cal veure l'edifici principal on viu la iaia/matriarca (Miff)...


Choza principal
 Amb una cuina súper antiga i preciosa! Només us dic que funcionava amb carbó...


Amb la típica cúpula que tenim tots al jardí a la vora del llac, on juguen les oques ànecs i gansos...


Amb la típica cascada del nostre bosc privat....


Tomàquets ecològics tot just collits...

Tomàquets "Cor de bou"....Nyam!
 En fi, com veieu ho vaig passar fatal. I perquè us explico tot això?

1) Perquè si vosaltres busqueu una manera de viatjar/conèixer gent barata i diferent podeu fer el mateix que jo i entrar a la pàgina de WWOOF, una xarxa de granges ecològiques de tot el món on a canvi de dormir i menjar us hi faran treballar unes hores al dia. Jo ho recomano 100%, vaig conèixer un munt de gent i vaig gaudir de la desconnexió de la civilització. Llevar-se sense despertador a les 7 i poder anar a passejar pel bosc amb el Loopie abans d'esmorzar, això és vida!

Loopie :)
2)Perquè és a Purton on vaig fer aquest cheesecake per primera vegada. Em venia de gust fer-lo amb maduixes o qualsevol fruit vermell però a la granja no en cultivaven, així que em vaig adaptar al que tenia més a mà i vaig collir unes pomes directament de l'arbre. Només diré que la opinió gairebé unànime va ser que era el millor cheesecake que havien menjat mai (i els anglesos d'això en saben) i em van obligar a escriure la recepta sota amenaça de no deixar-me tornar a casa.

EL CHEESECAKE i les meves sabates brutes de grangera

Espero haver-vos convençut per preparar-lo, i si no és amb pomes amb el que més us agradi! Us deixo amb la recepta que he tret del blog La receta de la felicidad.


RECEPTA
*Per a motlle de 20-24cm

Base:
Un paquet de galetes maria/digestive
85gr mantega fosa

Crema:
900gr formatge cremós
200ml nata líquida (35% greix)
250gr sucre morè
3 ous
suc de 1/2 llimona
3 c/s de farina
1 tsp extracte de vainilla
2 tsp canyella (opcional)

Pomes:
2 pomes (les meves eren golden)
1 c/s mantega sense sal
3 c/s sucre morè

Preescalfem el forn a 200ºC, calor a dalt i a baix sense ventilador. 
Preparem un motlle desmontable de 20-24cm de diàmetre i posem paper de forn a la base. Triturem les galetes i les aboquem el motlle; fonem la mantega al microones a baixa potència i l'aboquem també al motlle. Mesclem amb les mans fins formar una pasta, fem pressió sobre el motlle i cobrim tota la base amb la mescla ben apretada. L'introduïm al congelador mentre preparem la crema.

Posem el formatge cremós en un bol ampli i batem amb les varetes elèctriques, afegim el sucre, nata líquida, vainilla, llimona i farina i batem fins que quedi tot ben integrat i sense grumolls. Afegim els ous, d'un en un, i batem el just perquè s'integrin bé; si ens passem introduirem massa aire a la massa. Traiem el motlle del congelador i aboquem la crema sobre la base de galetes.

Fornegem 10 minuts a 200ºC i passat aquest temps baixem la temperatura a 90ºC, el deixem 30 minuts més. Apaguem el forn però deixem el cheesecake a dins fins que assoleixi temperatura ambient (unes hores). 

El cobrim amb paper film i l'introduïm a la nevera fins que es refredi per complet, mínim 2 hores però és aconsellable deixar-lo d'un dia per l'altre.


Una estona abans de servir-lo preparem les pomes caramel·litzades. En una paella petita hi posem una cullerada de mantega i deixem que es fongui. en un bol posem les pomes pelades, sense cor i tallades en làmines (com més fines menys trigareu) amb el sucre morè, mesclem fins arrebossar-les i les posem a la paella amb la mantega calenta. Amb un foc mig-alt anem coent les pomes fins que assoleixin un color caramel i estiguin completament toves. Deixem refredar, desemmotllem el cheesecake amb cura (a mi sempre se m'esquerden!) i posem les pomes al capdamunt. 
Ja teniu un berenar perfecte i amb ingredients de tardor!


NOTES
*A la recepta original en comptes de nata líquida utilitza crème frâiche o iogurt grec; podeu utilitzar el que millor us vagi.
*La canyella i les pomes són opcionals, la recepta és del típic New York cheesecake de tota la vida i la podeu tunejar segons com tingueu el dia!
*Per una opció sense lactosa podeu canviar el formatge cremós per un sense lactosa i la mantega per margarina, tot i això recomano posar algun tipus d'estabilitzant a la massa ja que queda més líquida (no sé perquè!), us recomano el gelespessa.


Si sou tan fans del cheesecake com jo passeu a veure el Cheesecake de Nutella i el Donuts farcits de cheesecake amb crema de cacauet!

Bon profit!

Laura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada