dijous, 5 de juny del 2014

Patates especiades-aperitiveres



SORPRESA!!!!!


 Recepta salada :)

Us havíeu pensat que només veuríeu dolços aquí?......ai, almas de cántaro...... No només es pot viure de pastissos i galetes! Haig d'admetre que sí que em crida més l'atenció el món de la rebosteria però no m'hi puc estar de compartir també receptes com aquesta...

La idea el vaig treure del bloc Las Recetas de MJ. És completíssim i té una quantitat de receptes espectacular amb tapes tan bàsiques com aquestes patates o esferificacions!! Està tot explicat de manera molt didàctica i amb videoreceptes que t'ho posen molt fàcil. 

Així que quan un dia li estava regirant la pàgina i vaig trobar la recepta de patatas cajún no vaig poder estar-m'hi de fer-les! Lo millor és que els pots adaptar a les espècies que tinguis en aquell moment i que no són fregides sinó al forn. Per fer-vos a la idea de lo bones que estan només diré que X persona em va demanar ser la seva parella després de tastar-les..... amb la seva novia al davant.... (desperto passions, no puc fer-hi res!)

Tens un sopar a casa amb molta gent i estàs mandrós/a? Vols un aperitivillu amb un toc diferent? Tens ganes de llepar la pantalla només de veure aquestes patatones? Doncs segueix llegint i veuràs que fàcil!!!

RECEPTA
*Extreta de Las Recetas de MJ

*Tapa per 4 persones
Temps: 45min

Patates:
500gr patates (4 patates grans aprox.)
2 c/s farina
3 c/s oli d'oliva verge
1 c/s sèsam
1/2 tsp de cada (pebre vermell, pebre negre, all en pols, farigola i sal)
1/4 tsp de cada (cúrcuma, gingebre i orenga)

Salsa:
5 c/s maionesa
2 tsp curri


Preescalfem el forn a 250º C amb calor a dalt i a baix sense ventilador. Netegem bé les patates ja que no els hi traurem la pell. Les tallem per la meitat longitudinalment (per la banda més llarga) i anem fent grills amb aquestes meitats. Preparem una safata o una font per al forn i la folrem amb paper vegetal.

Posem les patates en un bol amb l'oli i mesclem bé. Barregem la farina amb les espècies i ho aboquem al bol fins que quedin totes les patates ben arrebossades. Quan el forn arribi a 250ºC baixem la temperatura a 200ºC i fiquem les patates a mitja altura. Al cap de 30min ja estaran llestes!

Mentre es fornegen les patates podem anar preparant la salsa. Ja que són tan fàcils no et moriràs per fer la maionesa casolana... Només cal barrejar maionesa i curri, si no et veus capaç pots obviar aquest pas!

Emplatem amb una cassoleta de la iaia, preparem la resta del vermut i a gaudir!!



Hi han més receptes salades al canto ;)

Bona setmana per qui la tingui! (jo estic d'examens)

Laura.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada